Ogólnopolski Program Edukacyjny Głównego Inspektoratu Sanitarnego
i Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi

 

W bieżącym roku szkolnym nasze przedszkole po raz drugi przystąpiło do realizacji Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego „Skąd się biorą produkty ekologiczne?”.

Celem programu jest zwiększanie świadomości i wiedzy na temat rolnictwa ekologicznego oraz budowanie właściwych nawyków żywieniowych od najmłodszych lat.

 

Główne założenia programu to:

  • zrozumienie, czym jest rolnictwo i produkty ekologiczne,
  • kształtowanie umiejętności wyboru produktów ekologicznych,
  • propagowanie zdrowego stylu życia,
  • zwiększanie wiedzy i świadomości przedszkolaków o  nawykach higieniczno-zdrowotnych.

 

Grupy 0A, 0B, 0C oraz „Misie” wzięły się z zapałem do pracy i z początkiem października rozpoczęliśmy realizację projektu edukacyjnego pod tym samym tytułem:

 

Cykl zajęć SKĄD SIĘ BIORĄ PRODUKTY EKOLOGICZNE?, pozwolił na:

 

  • Przybliżenie wiadomości z wykorzystaniem filmu „Skąd się biorą produkty ekologiczne?ˮ, nt.:

           - skąd się bierze produkt zdrowy i wysokowartościowy,

           - jak go można poznać w sklepie (znaczek „Eko”)  i przyrządzić jak najlepiej,

           - ciekawych zagadnień o naturalnym jedzeniu.

 

  • Rekonstrukcję PIRAMIDY ZDROWEGO ŻYWIENIA I STYLU ŻYCIA oraz wspólną analizę jej zawartości (karty pracy, puzzle).

 

  • Utrwalenie prawidłowych nawyków żywieniowych oraz higieny mycia rąk, poprzez uczestnictwo w zabawach ruchowych z wykorzystaniem planszy, prezentacji oraz tematycznych piosenek: „ZDROWA ŻYWNOŚĆˮ, „PIRAMIDA ŻYWIENIAˮ.

 

Dzieci z dużym zaangażowaniem wzięły udział w zajęciach kulinarnych – przygotowanie zdrowych kanapek oraz sałatek z ekologicznych produktów – Z TEGO WNIOSEK JEST LOGICZNY, ŻE WYBIERAM PRODUKT EKOLOGICZNY!ˮ

 

Przygotowały również inscenizację wiersza Jana Brzechwy pt.: Na straganie.

Na zakończenie zajęć dzieci przygotowały opaski ze znaczkiem EKO, wykonały wspólną pracę plastyczną „EKOLUDKI” oraz nadały sobie nowe ,,EKO imiona”.

 

Zdobyta wiedza i umiejętności z pewnością przyda im się w codziennym życiu.

 

TEMATYKA realizowanych zajęć:

„SKĄD SIĘ BIORĄ PRODUKTY EKOLOGICZNE?”

  • Poznanie niskoprzetworzonych produktów ekologicznych i zachęcenie do ich rozpoznawania i spożywania – film edukacyjny „Skąd się biorą produkty ekologiczne.
  • Wdrażanie do zdrowego stylu życia.
  • Wyrabianie właściwych nawyków w zakresie higieny.
  • 3 kroki ku prawidłowym nawykom żywieniowym.

„ZDROWO JEM, WIĘCEJ WIEM!”

  • Zapoznanie dzieci z PIRAMIDĄ ZDROWIA – pożądanym modelem zdrowego odżywiania.
  • Zapoznanie dzieci z produktami ważnymi w ich diecie.
  • Podjęcie przez dzieci decyzji o zmianie nawyków żywieniowych.

„KAŻDY PRZEDSZKOLAK DOBRZE WIE, JAK ZDROWO ODŻYWIAĆ SIĘ.”

  • Poznanie niskoprzetworzonych produktów ekologicznych i zachęcenie do ich rozpoznawania i spożywania: Jestem EKO – Jesteś EKO.
  • Zapoznanie dzieci z zasadami racjonalnego odżywiania oraz z różnymi opakowaniami żywności: Z tego wniosek jest logiczny, że wybieram produkt EKOLOGICZNY!

Z PIRAMIDĄ ŻYWIENIOWĄ ZA PAN BRAT.”

Dziecko:

  • rozumie piramidę żywieniową;
  • wie, jakie produkty żywieniowe należą do konkretnych grup spożywczych;
  • wskazuje na zdrowe i niezdrowe pokarmy;
  • wie, jak dbać o higienę osobistą;
  • wie, jak ważny jest sport;
  • wie, czym są witaminy, białka, cukry, węglowodany.

W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH.ˮ

  • Kształtowanie postawy prozdrowotnej.
  • Ocenianie zachowań służących i zagrażających zdrowiu.
  • Uświadamianie związku pomiędzy zdrowym odżywianiem a funkcjonowaniem organizmu.
  • Wyrabianie poczucia odpowiedzialności za własne zdrowie.
  • Rozwijanie aktywności ruchowej.

Zachęcamy wszystkich do promowania ZDROWEGO stylu życia!

 

Grupa 0A

(OTWÓRZ GALERIĘ)

 

Grupa 0B

(OTWÓRZ GALERIĘ)

 

Grupa 0C

(OTWÓRZ GALERIĘ)

 

Grupa „MISIE”

(OTWÓRZ GALERIĘ)