Kamishibai
Kamishibai
Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Z kulturą mi do twarzy”
Moduł I – „W krainie muz”
Realizacja zadania nr 23 „Kamishibai”
Dzieci ze świetlicy Tygryski w ramach realizacji kolejnego punktu projektu zapoznały
się z techniką czytania i prezentacji wywodzącą się Japonii, którą nazywamy Kamishibai. Najprościej można opisać ją jako teatr obrazkowy ukryty w drewnianej skrzynce.
Dawno, dawno temu gdy nie było jeszcze telewizorów, telefonów ani komputerów, po Japonii na rowerach jeździli opowiadacze, którzy do rowerów mieli przymocowane drewniane skrzynki, a w nich ukryte opowieści dla dorosłych (wiadomości ze świata) oraz dla dzieci (bajki).
Poniżej w galerii mamy zaprezentowane co jest potrzebne do stworzenia Kamishibai czyli papierowego teatru. Podczas zajęć obejrzeliśmy film, na którym w tej technice została zaprezentowana bajka Hansa Christiana Andersena „Słowik”. Następnie uczniowie podzieleni na grupy stworzyli własne papierowe teatrzyki opowiadające historię tygryska.
W galerii prezentujemy jedną z nich przygotowane przez klasę 3b.
„Tygrysi Pazurek”
- Pewnej nocy leżało pudełko, a w nim tygrysek Pazurek.
- Nadszedł dzień i Pazurek był głodny. Zaburczało mu w brzuchu.
- Postanowił iść do kawiarni, więc się do niej udał.
- Pan Mateusz, właściciel kawiarni postanowił wpuścić tygryska i poczęstował go mleczkiem. Tygrysek opowiedział panu Mateuszowi, że mieszka w kartonie, więc pan Mateusz postanowił się nim zaopiekować.
- Odkąd tygrysek zamieszkał z panem Mateuszem, stał się maskotką kawiarni i został nazwany tygrysi Pazurek.