Wielka Brytania
Wielka Brytania
W ramach ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Europa i ja” uczniowie uczęszczający do świetlicy TYGRYSKI mogli zgłębić informacje dotyczące wyspiarskiego państwa europejskiego – Wielkiej Brytanii. Wspólnie podjęliśmy się realizacji poniższych zadań.
Zadanie 1 – SYMBOLE NARODOWE - poznaliśmy symbole narodowe Wielkiej Brytanii: flagi poszczególnych części Królestwa oraz, zachowując odpowiednią postawę, wysłuchaliśmy hymnu państwowego. Pomogły nam przy tym materiały z poniższych linków:
https://www.youtube.com/watch?v=wuluLd1U7ZI
https://www.youtube.com/watch?v=RvDIZoQLgIE
https://www.youtube.com/watch?v=XZGRxn9eCxU
Zadanie 2 – BAJKA, KSIĄŻKA, SŁUCHOWISKO LUB FILM – wspólnie omówiliśmy znane i lubiane bajki, książki oraz filmy, które pochodzą z regionu Wielkiej Brytanii. W tym gronie znalazła się Świnka Peppa, Strażak Sam, Listonosz Pat, Jaś Fasola, seria o Harry’m Potterze, przygody Sherlocka Holmesa oraz Jamesa Bonda. Mocno skupiliśmy się również na postaciach trzech znanych misiów i ich przygód – byli to Kubuś Puchatek, Miś Paddington oraz Teddy Bean (miś Jasia Fasoli).
Zadanie 3 – SŁOWNIK OBRAZKOWY – uczniowie wykonali słowniczek do nauki podstawowych słów z zasobu języka angielskiego.
Zadanie 4 – CIEKAWE MIEJSCA – o Wielkiej Brytanii długo by opowiadać – omówiliśmy różne ciekawe miejsca w różnych częściach Królestwa, a w innym panelu zajęć skupiliśmy się na ciekawostkach i wirtualnym zwiedzaniu stolicy – Londynu.
Poniżej część materiałów, z których korzystaliśmy.
https://www.youtube.com/watch?v=XkRFSnxXQ_w
https://www.youtube.com/watch?v=DRMN0zpSr90
https://www.youtube.com/watch?v=KcQrRIQc1RE
Zadanie 5 – ZWIERZĘTA I ROŚLINY – w trakcie tego zadania wirtualnie odwiedziliśmy St. James’s Park i zapoznaliśmy się ze stałymi mieszkańcami parku – wiewiórkami szarymi. Uczniowie wykonali również pracę plastyczną poświęconą tym sympatycznym zwierzętom.
Zadanie 6 – EUROPEJSKA KUCHNIA – w świetlicy TYGRYSKI mieliśmy prawdziwe afternoon tea, czyli tradycyjne popołudniowe spotkanie przy herbacie. Spotkanie zostało nazwane Afternoon tea, czyli tygryskowa herbatka królewska. Wspólnie poznaliśmy szczegóły tego sympatycznego zwyczaju. Uczniowie klas starszych zastawili stół, przy którym wspólnie wypiliśmy herbatę i zjedliśmy namiastkę angielskich scones with jam, czyli bułeczek z dżemem.
Zadanie 7 – MUZYKA – wspólnie zaśpiewaliśmy znaną rymowankę „London Bridge is Falling Down”.
Zadanie 8 – EUROPEJSKIE ZABAWY – w okresie wielkanocnym uczniowie wzięli udział w tradycyjnym Easter Egg Hunt, czyli poszukiwaniu jajka J Dzieci zostały podzielone na drużyny i musiały odnaleźć ukryte w sali TYGRYSKI kauczukowe jajko, oczywiście w jak najszybszym czasie. Kluczowym elementem zabawy był teamwork, czyli praca zespołowa.
Zadanie 9 – LICZBY – przed naszą afternoon tea, dokładnie przeliczyliśmy uczestniczących w popołudniowym spotkaniu ‘herbatkowym’. Udało nam się sprawnie policzyć do ponad 30!
Zadanie 10 – SŁAWNI EUROPEJCZYCY – poznaliśmy sławnych brytyjskich przedstawicieli różnych dziedzin, m.in. postacie historyczne, sportowców, pisarzy, muzyków, artystów i aktorów.
Zadanie 11 - POCZTÓWKA– wysłaliśmy do organizatorów pocztówkę z pozdrowieniami z Warszawy, ozdobioną symbolami Wielkiej Brytanii J
Zadanie 12 – STOLICA OCZAMI DZIECKA – zadanie połączyliśmy z zadaniem 4 – po zapoznaniu się z ciekawostkami dotyczącymi Londynu, całość podsumowaliśmy w formie pracy plastycznej.