Włochy
Włochy
Zadania w projekcie „Europa i ja” (WŁOCHY, świetlica „kotki”)
8 zadań:
1. Poznajemy symbole narodowe wybranego państwa
Dzieci obejrzały prezentację o symbolach narodowych Włoch. W jej trakcie odszukały
na mapie Europy ten kraj, dzieliły się swoimi skojarzeniami nt. Włoch, obejrzały krótki
film, dowiedziały się co to są symbole narodowe. Następnie wspólnie porównaliśmy
symbole naszego kraju z włoskimi, obejrzeliśmy godła, omówiliśmy wygląd i kolory
flag oraz ich znaczenie, wysłuchaliśmy hymnu. Uczniowie mieli również za zadanie
rozpoznać język włoski spośród innych europejskich na podstawie krótkich dialogów
w restauracjach i kawiarniach oraz udzielić odpowiedzi na pytania w quizie
podsumowującym omówione zagadnienia i ciekawostki. Na zakończenie należało
właściwie pokolorować flagę Włoch.
2. Stwórzcie słownik obrazkowy.
Na wstępie uzgodniliśmy listę słów, jakie dzieci chciałyby poznać w języku włoskim.
Sprawdziliśmy w słowniku internetowym wybrane wyrazy i ich pisownię. Dzieci
pokolorowały ilustracje i dopasowały je do określeń w języku włoskim. Gotowy
słownik obrazkowy w formie plakatu powiesiliśmy wspólnie na drzwiach do sali.
3. Co koniecznie trzeba zobaczyć w wybranym przez Was państwie.
Stworzyłam prezentację o wybranych miejscach, które według mnie warto zobaczyć
we Włoszech. Dzieci aktywnie uczestniczyły w zajęciach, ponieważ były pytane o
najbardziej znane zdjęcia z prezentacji (np. Koloseum czy Wenecja). Z dużym
zainteresowaniem spotkała się Sycylia. Inne miejsca, które wzbudziły poruszenie to
miejsca mniej znane jak park Bomarzo czy Lago di Resia. Na koniec
podsumowaliśmy jakie miasta i regiony, jakie były przedstawione, a dzieci uznały iż
ciężko wybrać najpiękniejsze czy najciekawsze miejsce, ponieważ całe Włochy
uznały za niezwykle piękne.
4. Poznajemy zwierzęta lub rośliny w danym państwie.
Zajęcia dotyczące roślinności i zwierząt z obszaru Włoch rozpoczęliśmy wspólną
rozmową na temat fauny i flory Włoch. Dzieci obejrzały ilustracje wybranych roślin i
zwierząt. Niektóre z nich uczniowie potrafili nazwać samodzielnie. Na koniec dzieci
miały za zadanie dopasować niektóre nazwy i ilustracje. Następnie rysowały ulubione
zwierzątko bądź roślinę. Powstała gazetka.
5. Europejska kuchnia.
Wspólnie obchodziliśmy dzień pizzy, co było inspiracją do dyskusji na temat potraw
kuchni włoskiej. Mimo iż jest w niej wiele ciekawych dań, kojarzy się ona dzieciakom
głównie z pizzą. Dzieci przygotowały swoje pizze – narysowały je, podzieliły na
kawałki i wycięły. Zrobiły pudełka, stworzyły menu i bawiły się w
pizzerię. Wybrane pizze zostały umieszczone na gazetce poświęconej Włochom.
6. Liczymy w innym języku.
Dzieci poznają liczebniki do 10 na podstawie kilku źródeł internetowych, w tym
piosenek, filmików czy quizów.
Na koniec dzieci miały quizy, następnie dołączyliśmy planszę z liczebnikami do
naszego słowniczka obrazkowego.
Wykorzystane źródła internetowe:
https://www.lingohut.com/pl/v670120/lekcje-w%C5%82oskiego-liczby-od-1-do-10
https://www.youtube.com/watch?v=bp8zZBRGAR0
https://www.youtube.com/watch?v=N29_B2tivjA
https://www.youtube.com/watch?v=jWC9ezEBxNo
https://www.youtube.com/watch?v=lsc3qLMaCu8
https://www.woodwarditalian.com/lesson/numbers-from-1-to-10-in-italian/
https://wordwall.net/it/resource/911892/matematica/i-numeri-da-0-a-10
7. Pocztówka
8. Sławni Europejczycy.
Uczniowie otrzymali zdjęcia oraz imiona i nazwiska sławnych Włochów. Następnie
pracując w grupach i korzystając z internetu mieli za zadanie uzupełnić informacje na
temat poszczególnych ludzi (data urodzenia, wiek, wzrost, kim są lub były dane
osoby i czemu są sławne). Powstała mini galeria, z którą po zakończeniu pracy
zapoznali się wszyscy uczestnicy projektu tej grupy.
Włochy - symbole narodowe - prezentacja w formacie pdf