Zadanie 1 - Freblowska konstrukcja
Zadanie 1 - Freblowska konstrukcja
Dzieci ze świetlicy Tygryski oraz świetlicy Kotki zrealizowały zadanie projektowe „Freblowska konstrukcja”.
Uczniowie zapoznali się z sylwetką niemieckiego pedagoga i architekta Fridricha Froebla. Według metody Froebla zakłada się, że pierwsze doświadczenia edukacyjne dziecka mają wpływ na jego późniejszy rozwój. Drugą postacią, którą poznaliśmy był amerykański architekt i konstruktor – Buckminster Fuller, który był wychowankiem freblowskiego przedszkola. Historia tego człowieka pokazuje, że niepozorna zabawa patykami i grochem miała duży wpływ na jego sukces – stał się autorem i twórcą kopuły geodezyjnej (wielościan, który odwzorowuje powierzchnię kuli lub półkuli najczęściej z trójkątów równoramiennych).
W dalszej części zajęć uczniowie wzorując się na Fullerze stworzyli własne, dowolne konstrukcje. Zgodnie z ideą pedagogiki freblowskiej, do tworzenia przestrzennych konstrukcji został użyty materiał naturalny – drewniane wykałaczki i ciecierzyca. Wg Froebla dary są atrakcyjnym materiałem do podejmowania swobodnego działania, a ich prostota daje nieskończone możliwości użycia. Zabawa nimi pozwala na rozwój myślenia, kreatywności, orientacji w przestrzeni, manipulowania, liczenia i poznawania właściwości przedmiotów.