POWER
PROGRAM OPERACYJNY WIEDZA EDUKACJA ROZWÓJ
REZULTATY
Realizowane projekty e_twinning
Scenariusz zajęć z języka angielskiego dla dzieci w wieku przedszkolnym
RAPORT Z EWALUACJI PROJEKTU POWER
W ramach upowszechniania rezultatów projektu POWERSE. MOBILNOŚĆ KADRY EDUKACJI SZKOLNEJ. DOBRA KADRA TO SUKCES SZKOŁY o numerze : 2016-1-PL01-KA101-025046 realizowanego w Szkole Podstawowej nr 277 im. E. Orzeszkowej w Warszawie realizowano następujące działania:
-
Wszyscy nauczyciele uczestniczący w projekcie opracowują scenariusze zajęć i realizują zajęcia przedmiotowe z wykorzystaniem metody CliL w nauczaniu. Stosują elementy nauczania dwujęzycznego w codziennej praktyce. Dzięki temu uczniowie rozwijają nie tylko kompetencje dotyczące wiedzy i umiejętności z danego przedmiotu, ale również poszerzają umiejętności językowe i kulturowe. Edukacja metodą CliL odbywa się na zajęciach świetlicowych, przedszkolnych, w nauczaniu zintegrowanym i przedmiotowym. Nauczyciele zapraszają na zajęcia otwarte innych nauczycieli z naszej szkoły i nie tylko, praktykantów, studentów, prezentując im swoje umiejętności i upowszechniając zdobyte umiejętności.
-
Nauczyciele na Radach Pedagogicznych prezentowali innym nauczycielom wiedzę i umiejętności zdobyte podczas kursu w Londynie. Przedstawili przygotowane przez siebie sprawozdania oraz informacje zawarte w dziennikach pobytu.
-
Uczestnicy mobilności przygotowali 5 prezentacji multimedialnych, które przedstawiali podczas apeli, spotkań z nauczycielami, rodzicami oraz uczniami. Prezentacje pokazywały różnice kulturowe między Polską, a Wielką Brytanią.
-
Zorganizowano szkolny happening Dzień Wielkiej Brytani i języków obcych przy współpracy z Samorządem Uczniowskim podczas, którego dzieci prezentowały swoje umiejętności językowe oraz wiedzę o kulturze Wielkiej Brytani.
-
Zorganizowano konferencję i szkolenie dla kadry nauczycielskiej z różnych szkół w dzielnicy. Zaproszono do współpracy wykładowcę prowadzącego kurs w Londynie, który przyleciał do Polski wspierać nauczycieli w prezentowaniu efektów projektu oraz szkolić chętnych nauczycieli w zakresie kulturowo-językowym.
-
Efekty projektu są upowszechniane na platformach EPALE, E-Twinning oraz na Facebooku.
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w fotogalerii oraz prezentacji z Londynu.
W ramach projektu Power: Mobilność Kadry Edukacji szkolnej. Dobra kadra to sukces szkoły, realizowanego w latach 2016-2018 w okresie 21 miesięcy od 01.09.2016 do 31.05.2018 roku, 25 nauczycieli różnych przedmiotów z naszej szkoły wyjechało do Wielkiej Brytanii, aby wziąć udział w kursie CLliL for Primary School Teachers, zorganizowanym przez szkołę językową Language Link London. Niniejszy projekt ma na celu podniesienie jakości edukacji językowej i kulturowej dzieci i młodzieży uczących się w szkole poprzez wysoce specjalistyczną edukację kadry nauczycielskiej podczas kursów w Anglii.
Najważniejsze cele projektu:
-
Podniesienie jakości kształcenia uczniów poprzez wykorzystanie zdobytych doświadczeń.
-
Nabycie przez nauczycieli szkolnych wiedzy, umiejętności i doświadczenia w zakresie edukacji kulturowej w celu wspomagania nauczania tożsamości i kultury europejskiej oraz poszczególnych państw europejskich pośród uczniów w szkole.
-
Utożsamianie się z wartościami europejskimi i zwiększanie świadomości europejskiej
-
Otwarcie szkoły na nowe rozwiązania metodyczne poprzez wymianę doświadczeń i porównanie systemów nauczania w szkołach europejskich
-
Nawiązanie współpracy ze szkołami UE
Zdobyta przez nauczycieli wiedza i umiejętności są stale upowszechniane w szkole w czasie prowadzenie zajęć lekcyjnych i kulturowych z elementami dwujęzycznego nauczania, organizacji warsztatów dla uczniów i rodziców oraz innych nauczycieli z naszej szkoły i dzielnicy, a także wymianę doświadczeń za pomocą platform informacyjnych.