POWER

PROGRAM OPERACYJNY WIEDZA EDUKACJA ROZWÓJ

REZULTATY

Mystery in London

Realizowane projekty e_twinning

Scenariusz zajęć z języka angielskiego dla dzieci w wieku przedszkolnym

   

RAPORT Z EWALUACJI PROJEKTU POWER

W ramach upowszechniania rezultatów projektu POWERSE. MOBILNOŚĆ KADRY EDUKACJI SZKOLNEJ. DOBRA KADRA TO SUKCES SZKOŁY o numerze :  2016-1-PL01-KA101-025046 realizowanego w Szkole Podstawowej nr 277 im. E. Orzeszkowej w Warszawie realizowano następujące działania:

  1. Wszyscy nauczyciele uczestniczący w projekcie opracowują scenariusze zajęć i realizują zajęcia przedmiotowe z wykorzystaniem metody CliL  w nauczaniu. Stosują elementy nauczania dwujęzycznego w codziennej praktyce. Dzięki temu uczniowie rozwijają nie tylko kompetencje dotyczące wiedzy i umiejętności z danego przedmiotu, ale również poszerzają umiejętności językowe i kulturowe. Edukacja metodą CliL odbywa się na zajęciach świetlicowych, przedszkolnych, w nauczaniu zintegrowanym i przedmiotowym. Nauczyciele zapraszają na  zajęcia otwarte innych nauczycieli z naszej szkoły i nie tylko, praktykantów, studentów,   prezentując im swoje  umiejętności i upowszechniając zdobyte umiejętności.

  2. Nauczyciele na Radach Pedagogicznych prezentowali innym nauczycielom wiedzę i umiejętności zdobyte podczas kursu w Londynie. Przedstawili przygotowane przez siebie sprawozdania oraz informacje zawarte w dziennikach pobytu.

  3. Uczestnicy mobilności przygotowali 5 prezentacji multimedialnych, które przedstawiali podczas apeli, spotkań z nauczycielami, rodzicami oraz uczniami. Prezentacje pokazywały różnice kulturowe między Polską, a Wielką Brytanią.

  4. Zorganizowano szkolny happening Dzień Wielkiej Brytani i języków obcych przy współpracy z Samorządem Uczniowskim podczas, którego  dzieci prezentowały swoje umiejętności językowe oraz wiedzę o kulturze Wielkiej Brytani.

  5. Zorganizowano konferencję i szkolenie dla kadry nauczycielskiej z różnych szkół w dzielnicy. Zaproszono do współpracy wykładowcę prowadzącego kurs w Londynie, który przyleciał do Polski wspierać nauczycieli w prezentowaniu efektów projektu oraz szkolić chętnych nauczycieli w zakresie kulturowo-językowym.

  6. Efekty projektu są upowszechniane na platformach EPALE, E-Twinning oraz na Facebooku.

 

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w  fotogalerii oraz prezentacji z Londynu.

W ramach projektu Power: Mobilność Kadry Edukacji szkolnej. Dobra kadra to sukces szkoły,  realizowanego w latach 2016-2018 w okresie 21 miesięcy od 01.09.2016 do 31.05.2018 roku, 25 nauczycieli różnych przedmiotów z naszej szkoły wyjechało do Wielkiej Brytanii, aby wziąć udział w kursie CLliL for Primary School Teachers, zorganizowanym przez szkołę językową Language Link London. Niniejszy projekt ma na celu podniesienie jakości edukacji językowej i kulturowej dzieci i młodzieży uczących się w szkole poprzez wysoce specjalistyczną edukację kadry nauczycielskiej podczas kursów w Anglii.

Najważniejsze cele projektu:

  1. Podniesienie jakości kształcenia uczniów poprzez wykorzystanie zdobytych doświadczeń.

  2. Nabycie przez nauczycieli szkolnych wiedzy,  umiejętności  i doświadczenia w zakresie edukacji kulturowej w celu wspomagania nauczania tożsamości  i kultury  europejskiej oraz poszczególnych państw europejskich pośród uczniów w szkole.

  3. Utożsamianie  się z wartościami europejskimi i zwiększanie świadomości europejskiej

  4. Otwarcie szkoły na nowe rozwiązania metodyczne poprzez wymianę doświadczeń i porównanie systemów nauczania w szkołach europejskich

  5. Nawiązanie współpracy ze szkołami UE

 

Zdobyta przez nauczycieli wiedza i umiejętności są stale upowszechniane w szkole w czasie  prowadzenie zajęć lekcyjnych i  kulturowych z elementami dwujęzycznego nauczania,  organizacji warsztatów dla uczniów i rodziców oraz innych nauczycieli z naszej szkoły i dzielnicy, a także wymianę doświadczeń za pomocą platform informacyjnych.