-------------------------------------------------------------

 

Klasy 4b i 4c w miniciti

Uczniowie klas 4 udali się do niezwykłego miasteczka edukacyjnego miniciti, w którym wcielili się w różne role zawodowe i zdobywali swoje pierwsze, cenne doświadczenia.

W miniciti czekały wyjątkowa zabawa i wiele różnych ścieżek kariery. Uczniowie klas 4 mogli zdobyć wiedzę i kwalifikacje z różnych dziedzin, takich jak: bankowość, ekonomia, inżynieria, media, medycyna, motoryzacja, nowe technologie, profilaktyka zdrowia, projektowanie, przedsiębiorczość, sport, sztuka, bezpieczeństwo oraz odpowiedzialność społeczna biznesu. Sprawdzili też jak zarządzać swoimi finansami, podejmować decyzje, jak pracować w zespole i oszczędzać.

Fotorelacja w Galerii

 

 

-------------------------------------------------------------

 

Eksperymentowanie na lekcjach biologii

Uczniowie klas VII na lekcjach biologii przeprowadzili doświadczenie, podczas którego wykrywali skrobię i witaminę C w różnych produktach spożywczych. Obecność skrobi można wykryć przy użyciu jodyny. Wykorzystując jodynę uczniowie ustalili, że skrobia zawarta jest w produktach pochodzenia roślinnego. To one pod wpływem jodyny barwiły się na granatowo. Witaminy C jest najwięcej w cytrynie, natomiast zakupione soki owocowe również zawierały witaminę C, ale w dużo mniejszych ilościach.

-------------------------------------------------------------

 

 

Kreatywnie i twórczo na lekcjach biologii.  Modele DNA wykonane przez uczniów klas 8.

Uczniowie klas VIII na lekcji biologii wykonywali przestrzenne modele cząsteczki DNA – nośnika informacji genetycznej. Przy użyciu różnorodnych materiałów, z zachowaniem zasad tworzenia podwójnej helisy kwasu deoksyrybonukleinowego, powstały wspaniałe prace!

Modelowanie to aktywizująca metoda pracy pozwalająca na wykorzystywanie w praktyce wiadomości i umiejętności nabytych na lekcjach.

 

-------------------------------------------------------------

Projekt edukacyjny “Komórka 3D”

Uczniowie klas piątych realizowali projekt edukacyjny: „Komórka 3D”, którego celem było poznanie budowy i funkcjonowania komórki jako podstawowej jednostki życia wszystkich żywych organizmów. Aby ułatwić sobie naukę o komórce, zrozumieć i zapamiętać jej budowę, uczniowie klas V wykonali przepiękne modele. Były wśród nich komórki zwierzęce, roślinne oraz bakteryjne. Do ich budowy uczniowie wykorzystali różne materiały (plastelina, styropian, koraliki, włóczka, sznurki, rurki plastikowe, tektura, papier, plastikowe pojemniczki). W ten sposób powstały widocznie poniżej modele. Rezultaty ich pracy były imponujące – uczniowie włożyli ogrom pracy w wykonanie modeli.

 

  

  

 

-------------------------------------------------------------

Czy dżdżownica to przyrodniczy gigant?

Uczniowie klas VI w ramach lekcji biologii przygotowali hodowle dżdżownic. Zadanie to miało na celu pokazanie w jaki sposób te pierścienice , poprzez spulchnianie, napowietrzanie i mieszanie gleby, przyczyniają się do zwiększania żyzności gleby. Uczniowie dodatkowo przygotowali prezentację z wykonanego doświadczenia. Należy zaznaczyć, że podczas wykonywania doświadczeń nie ucierpiała żadna dżdżownica i po zakończeniu obserwacji zostały wypuszczone na wolność i świętują w kompostowniku.