Ramowy rozkład dnia
DLA GRUPY DZIECI TRZYLETNICH
|
|
7:00-8:00 |
Przychodzenie dzieci do przedszkola, swobodne zabawy w kącikach zainteresowań z wykorzystaniem puzzli, gier planszowych, układanek logicznych i pomocy dydaktycznych, zabawy ruchowe, praca indywidualna |
8:00-8:30 |
Czynności organizacyjne, samoobsługowe i higieniczne przygotowujące do śniadania. |
8:30-9:00 |
Śniadanie, czynności higieniczne po śniadaniu. |
9:00-9:30 |
Zajęcia dydaktyczne, realizowane według programu wychowania przedszkolnego. |
9:20-9:30 |
Czynności organizacyjne związane z przygotowaniem do wyjścia na podwórko. |
9:30-10:45 |
Przekąska owocowa, pobyt w ogrodzie przedszkolnym, na boisku, w parku (gry i zabawy ruchowe, rytmiczne i taneczne, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze), czynności organizacyjne |
10:45-11:15 |
Zabawy dydaktyczne kierowane przez nauczyciela. |
11:15-11:30 |
Czynności higieniczne przed obiadem. |
11:30-12:15 |
Obiad, czynności higieniczne po obiedzie. |
12:15-14:00 |
Odpoczynek, słuchanie muzyki relaksacyjnej, audycji dla dzieci, tekstów literatury dziecięcej, drzemka lub odpoczynek na leżaczkach. |
14:00-14:30 |
Czynności samoobsługowe, higieniczne i organizacyjne przed podwieczorkiem. |
14:30-15:00 |
Podwieczorek, czynności higieniczne po podwieczorku. |
15:00-16:30 |
Zabawy ruchowe, dydaktyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, taneczne |
16:30-17:30 |
Zabawy tematyczne w kącikach zainteresowań, prace porządkowe w sali, zabawy swobodne, praca indywidualna w zakresie wspomagania rozwoju dziecka. |
DLA GRUPY DZIECI PIĘCIOLETNICH
Godzina |
Działanie |
7:00-8:00 |
Przychodzenie dzieci do przedszkola, zabawy w kącikach zainteresowań z wykorzystaniem puzzli, gier planszowych, układanek logicznych i innych pomocy dydaktycznych, zabawy ruchowe, integracyjne, praca indywidualna w zakresie wspomagania rozwoju dziecka. |
8:00-8:30 |
Czynności organizacyjne, samoobsługowe i higieniczne przygotowujące do śniadania. |
8:30-9:00 |
Śniadanie, czynności higieniczne po śniadaniu. |
9:00-10:00 |
Zajęcia dydaktyczne, realizowane według programu wychowania przedszkolnego. |
10:00-10:10 |
Czynności organizacyjne związane z przygotowaniem do wyjścia na podwórko. |
10:10-11:20 |
Przekąska owocowa, pobyt w ogrodzie przedszkolnym, na boisku, w parku (gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe kierowane i nie tylko, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze, aktywności dydaktyczne. |
11:20-11:30 |
Czynności samoobsługowe i higieniczne przed obiadem. |
11:30-12:00 |
Obiad, czynności higieniczne po obiedzie. |
12:00-12:30 |
Odpoczynek, słuchanie muzyki relaksacyjnej, audycji dla dzieci. |
12:30-13:30 |
Zajęcia kierowane ruchowe, artystyczne, integracyjne w sali lub na powietrzu. |
13:30-14:15 |
Zabawa dowolna lub kierowana w przestrzeni przedszkolnej. |
14:15-14:30 |
Czynności samoobsługowe, higieniczne i organizacyjne przed podwieczorkiem. |
14:30-15:00 |
Podwieczorek, czynności higieniczne po podwieczorku. |
15:00-16:30 |
Zabawy ruchowe, dydaktyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, taneczne i inne w sali lub na powietrzu, praca indywidualna z dzieckiem zdolnym lub z dzieckiem mającym trudności, utrwalenie zdobytych wiadomości. |
16:30-17:30 |
Zabawy tematyczne w kącikach zainteresowań, prace porządkowe w sali, praca indywidualna w zakresie wspomagania dziecka. |
DLA GRUPY DZIECI SZEŚCIOLETNICH
Godzina |
Działanie |
7:00-8:00 |
Przychodzenie dzieci do przedszkola, zabawy w kącikach zainteresowań z wykorzystaniem puzzli, gier planszowych, układanek logicznych i innych pomocy dydaktycznych, zabawy ruchowe, integracyjne, praca indywidualna w zakresie wspomagania rozwoju dziecka. |
8:00-8:30 |
Czynności organizacyjne, samoobsługowe i higieniczne przygotowujące do śniadania. |
8:30-9:00 |
Śniadanie, czynności higieniczne po śniadaniu. |
9:00-10:00 |
Zajęcia dydaktyczne, realizowane według programu wychowania przedszkolnego. |
10:00-10:10 |
Czynności organizacyjne związane z przygotowaniem do wyjścia na podwórko. |
10:10-11:20 |
Przekąska owocowa, pobyt w ogrodzie przedszkolnym/zajęcia na pływalni, na boisku, w parku (gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe kierowane i nie tylko, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze, aktywności dydaktyczne. |
11:20-11:30 |
Czynności samoobsługowe i higieniczne przed obiadem. |
11:30-12:00 |
Obiad, czynności higieniczne po obiedzie. |
12:00-12:30 |
Odpoczynek, słuchanie muzyki relaksacyjnej, audycji dla dzieci. |
12:30-13:30 |
Zajęcia kierowane ruchowe, artystyczne, integracyjne w sali lub na powietrzu. |
13:30-14:15 |
Zabawa dowolna lub kierowana w przestrzeni przedszkolnej. |
14:15-14:30 |
Czynności samoobsługowe, higieniczne i organizacyjne przed podwieczorkiem. |
14:30-15:00 |
Podwieczorek, czynności higieniczne po podwieczorku. |
15:00-16:30 |
Zabawy ruchowe, dydaktyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, taneczne i inne w sali lub na powietrzu, praca indywidualna z dzieckiem zdolnym lub z dzieckiem mającym trudności, utrwalenie zdobytych wiadomości. |
16:30-17:30 |
Zabawy tematyczne w kącikach zainteresowań, prace porządkowe w sali, praca indywidualna w zakresie wspomagania dziecka. |