DLA GRUPY DZIECI TRZYLETNICH


Godzina


Działanie

7:00-8:00

Przychodzenie dzieci do przedszkola, swobodne zabawy w kącikach zainteresowań z wykorzystaniem puzzli, gier planszowych, układanek logicznych i pomocy dydaktycznych, zabawy ruchowe, praca indywidualna
w zakresie wspomagania rozwoju dziecka.

8:00-8:30

Czynności organizacyjne, samoobsługowe i higieniczne przygotowujące do śniadania.

8:30-9:00

Śniadanie, czynności higieniczne po śniadaniu.

9:00-9:30

Zajęcia dydaktyczne, realizowane według programu wychowania przedszkolnego.

9:20-9:30

Czynności organizacyjne związane z przygotowaniem do wyjścia na podwórko.

9:30-10:45

Przekąska owocowa, pobyt w ogrodzie przedszkolnym, na boisku, w parku (gry i zabawy ruchowe, rytmiczne i taneczne, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze), czynności organizacyjne
 i samoobsługowe związane z powrotem z podwórka.

10:45-11:15

Zabawy dydaktyczne kierowane przez nauczyciela.

11:15-11:30

Czynności higieniczne przed obiadem.

11:30-12:15

Obiad, czynności higieniczne po obiedzie.

12:15-14:00

Odpoczynek, słuchanie muzyki relaksacyjnej, audycji dla dzieci, tekstów literatury dziecięcej, drzemka lub odpoczynek na leżaczkach.

14:00-14:30

Czynności samoobsługowe, higieniczne i organizacyjne przed podwieczorkiem.

14:30-15:00

Podwieczorek, czynności higieniczne po podwieczorku.

15:00-16:30

Zabawy ruchowe, dydaktyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, taneczne
i inne w sali lub na powietrzu, praca indywidualna z dzieckiem zdolnym lub z dzieckiem mającym trudności, utrwalenie zdobytych wiadomości.

16:30-17:30

Zabawy tematyczne w kącikach zainteresowań,  prace porządkowe w sali, zabawy swobodne, praca indywidualna w zakresie wspomagania rozwoju dziecka.


DLA GRUPY DZIECI PIĘCIOLETNICH

Godzina

Działanie

7:00-8:00

Przychodzenie dzieci do przedszkola, zabawy w kącikach zainteresowań z wykorzystaniem puzzli, gier planszowych, układanek logicznych i innych pomocy dydaktycznych, zabawy ruchowe, integracyjne,  praca indywidualna w zakresie wspomagania rozwoju dziecka.

8:00-8:30

Czynności organizacyjne, samoobsługowe i higieniczne przygotowujące do śniadania.

8:30-9:00

Śniadanie, czynności higieniczne po śniadaniu.

9:00-10:00

Zajęcia dydaktyczne, realizowane według programu wychowania przedszkolnego.

10:00-10:10

Czynności organizacyjne związane z przygotowaniem do wyjścia na podwórko.

10:10-11:20

Przekąska owocowa, pobyt w ogrodzie przedszkolnym, na boisku, w parku (gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe kierowane i nie tylko, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze, aktywności dydaktyczne.

11:20-11:30

Czynności samoobsługowe i higieniczne przed obiadem.

11:30-12:00

Obiad,  czynności higieniczne po obiedzie.

12:00-12:30

Odpoczynek, słuchanie muzyki relaksacyjnej, audycji dla dzieci.

12:30-13:30

Zajęcia kierowane ruchowe, artystyczne, integracyjne w sali lub na powietrzu.

13:30-14:15

Zabawa dowolna lub  kierowana w przestrzeni przedszkolnej.

14:15-14:30

Czynności samoobsługowe, higieniczne i organizacyjne  przed podwieczorkiem.

14:30-15:00

Podwieczorek, czynności higieniczne po podwieczorku.

15:00-16:30

Zabawy ruchowe, dydaktyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, taneczne i inne  w sali lub na powietrzu, praca indywidualna z dzieckiem zdolnym lub z dzieckiem mającym trudności,  utrwalenie zdobytych wiadomości.

16:30-17:30

Zabawy tematyczne w kącikach zainteresowań, prace porządkowe w sali, praca indywidualna w zakresie wspomagania dziecka.


DLA GRUPY DZIECI SZEŚCIOLETNICH
 

Godzina

Działanie

7:00-8:00

Przychodzenie dzieci do przedszkola, zabawy w kącikach zainteresowań z wykorzystaniem puzzli, gier planszowych, układanek logicznych i innych pomocy dydaktycznych, zabawy ruchowe, integracyjne,  praca indywidualna w zakresie wspomagania rozwoju dziecka.

8:00-8:30

Czynności organizacyjne, samoobsługowe i higieniczne przygotowujące do śniadania.

8:30-9:00

Śniadanie, czynności higieniczne po śniadaniu.

9:00-10:00

Zajęcia dydaktyczne, realizowane według programu wychowania przedszkolnego.

10:00-10:10

Czynności organizacyjne związane z przygotowaniem do wyjścia na podwórko.

10:10-11:20

Przekąska owocowa, pobyt w ogrodzie przedszkolnym/zajęcia na pływalni, na boisku, w parku (gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe kierowane i nie tylko, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze, aktywności dydaktyczne.

11:20-11:30

Czynności samoobsługowe i higieniczne przed obiadem.

11:30-12:00

Obiad,  czynności higieniczne po obiedzie.

12:00-12:30

Odpoczynek, słuchanie muzyki relaksacyjnej, audycji dla dzieci.

12:30-13:30

Zajęcia kierowane ruchowe, artystyczne, integracyjne w sali lub na powietrzu.

13:30-14:15

Zabawa dowolna lub  kierowana w przestrzeni przedszkolnej.

14:15-14:30

Czynności samoobsługowe, higieniczne i organizacyjne  przed podwieczorkiem.

14:30-15:00

Podwieczorek, czynności higieniczne po podwieczorku.

15:00-16:30

Zabawy ruchowe, dydaktyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, taneczne i inne  w sali lub na powietrzu, praca indywidualna z dzieckiem zdolnym lub z dzieckiem mającym trudności,  utrwalenie zdobytych wiadomości.

16:30-17:30

Zabawy tematyczne w kącikach zainteresowań, prace porządkowe w sali, praca indywidualna w zakresie wspomagania dziecka.